مقوای فلوت شده چیست و چه کاربردی دارد؟

Email
WhatsApp
Telegram

اهمیت مقوا در بسته بندی تبلیغاتی

مقوا یکی از مهم ترین متریال اولیه در تبلیغات و بسته بندی محصولات است. از مقواها در بسته بندی طیف گسترده ای از محصولات استفاده میشود و از بسته بندی محصولات ظریف مانند جواهرات تا بسته بندی محصولات سنگین و با ارزش و محصولات صنایع غذایی و جعبه‌های غذا کاربرد دارد. مقواهای فلوت (فلوت شده یا موج‌دار) نوعی از این مقوا ها هستند که به دلیل ایجاد موج در لایه های میانی آن یا به اصطلاح فلوت شدن از استقامت بالایی برخوردار میشوند. فلوت شبیه به خطوط مواجی است که بین دو لایه مقوا پرس میشود. ساختار موج دار این مقوا نه تنها باعث افزایش مقاومت آن میشود، به دلیل خالی بودن فضای بین لایه های آن نیز باعث ایجاد نرمی و حفظ محصول در مقابل فشارهای سخت و شکننده نیز خواهد بود. همچنین این فضای خالی عایق بسیار خوبی برای دما محسوب می‌شود. به همین دلیل از مقواهای فلوت شده در بسته بندی محصولات و صنایع غذایی استفاده های زیادی میشود. 

انواع اندازه های مقوای فلوت: 

استایل های مختلف مقوای فلوت با توجه ضخامت، وزن مقوا و فلوت آن متغیر است و به طور کلی به سه نوع مقوای تک دیواره، دو دیواره و سه دیواره تقسیم میشوند که در ادامه با ویژگی ها و نحوه عملکرد آن آشنا می‌شویم: 

 

  • مقوای تک جداره یا کاغذ سینگل : متداول ترین نوع مقوای فلوت است که از آن در بسته بندی های معمول و جعبه های پستی ساده استفاده میشود و توانایی تحمل وزن تا 10 کیلوگرم را دارد. 

 

  • مقوای دو جداره : این مقوا برای نگهداری از محصولات بزرگ مناسب است و دولایه بودن آن امکان تحمل محصولاتی تا وزن کمتر از 100 کیلوگرم را فراهم میکند. این محصول برای کسب و کار هایی که محصولات سنگین ورن تولید میکنند بسیار مناسب است. 

 

  • مقوای سه جداره : این نوع قوی ترین استایل مقواهای موج دار است و برای محصولاتی مناسب است که از وزن زیاد و یا ارزش بسیار بالایی برخوردار هستند و نیاز دارند تا در بسته بندی آنها از بهترین متریال اولیه استفاده شود. 

 

بسته بندی های زیادی با مقواهای فلوت وجود دارد که از آنها به طور روزمره در زندگی استفاده میکنیم. حتی ممکن است متوجه موج های قابل مشاهده بر روی مقوا های مختلف شده باشید. دلیل آن تفاوت در ضخامت این نوع از مقواست.

انواع ضخامت در مقواهای فلوت: 

در حال حاضر مقواهای موج دار یا فلوت  در ۵ اندازه ضخامت با نام های A,B,C,E,F تولید می شود که هر کدام از این دسته بندی ها با توجه به ضخامت خود در حوزه های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

 A – Flute ( مقوای A فلوت )

مورد استفاده ترین مقوای فلوت در تولید بسته بندی و ضخیم ترین مقوای فلوت است. بیشترین موارد استفاده از آن برای ضربه گیری است و به عنوان نگهدارنده کنار محصول در درون بسته بکار می رود، بطور استاندارد تعداد فلوت های آن در هر 30 سانتی متر 36 عدد است.بیشترین استفاده برای محصولات شکستنی مانند قطعات الکترونیکی حساس، تلوزیون و … است. 

 B – Flute ( مقوای B فلوت)

دومین مقوای فلوت به لحاظ داشتن ضخامت است، برای بسته های نسبتا بزرگ مثل انواع ظروف شکستنی و شل های نوشیدنی مناسب است همچنین به دلیل امکان چاپ واضح‌تر از آن به عنوان پنل تبلیغاتی استفاده میشود. بطور استاندارد تعداد فلوت های آن در 30 سانتی متر 49 عدد است. 

C – Flute (مقوای C فلوت)

ضخامت آن از A-Flute کمتر و B-Flute بیشتر است، این نوع مقوای موج دار دارای مصارف و کاربرد های زیاد است و تقریبا ۸۰ درصد مقواهای مورد استفاده در دنیا از این نوع هستند. بطور استاندارد تعداد فلوت های آن در 30 سانتی‌متر 41 عدد است. 

 E – Flute (مقوای E فلوت)

ضخامت آن در حدود یک چهارم C-Flute و برای بسته بندی مواد غذایی، جعبه پیتزا و همبرگر، کیک و دسر بسیار مناسب است و کاربرد دارد، بطور استاندارد تعداد فلوت های آن در 30 سانتی‌متر 91 عدد است. 

F – Flute (مقوای F فلوت)

کمترین ضخامت را در میان مقواهای فلوت دارد و برای بسته بندی های بسیار ظریف و لوکس کاربرد دارد. بیشترین تعداد موج در میان مقواهای فلوتی را دارد بطور استاندارد تعداد فلوت های آن در 30 سانتی متر 128 عدد است. 

 

نتیجه

حال که با اهمیت مقوای فلوت در صنعت بسته بندی و تبلیغات آشنا شده‌اید، مطمئنا دیدگا بهتری نسبت به نیاز کسب و کار خود به محصولات بسته بندی پیدا کرده و میتوانید در انتخاب مناسب ترین محصول برای خود با آگاهی بیشتری تصمیم بگیرید. 

برای مشاوره، سوالات بیشتر و اطلاع از قیمت ها تماس بگیرید

اشتراک گذاری