انواع روش های چاپ در تبلیغات

Email
WhatsApp
Telegram

چاپ در تبلیغات

در سالیان اخیر، انواع روش های چاپ در تبلیغات اهمیت بسیاری پیدا کرده‌اند و به ابزاری برای انتقال پیام شرکت‌های تجاری و اشخاص به مخاطبان تبدیل شده‌اند. در واقع روش‌های خلاقانه چاپ می‌توانند روی رفتار مخاطب تاثیر بگذارند و او را به انجام عملی دلخواه ترغیب کنند. در این مطلب قصد داریم درباره انواع روش های چاپ در تبلیغات صحبت کنیم.

ارتباط صنعت چاپ و تبلیغات

امروزه با توسعه فضای دیجیتال و افزایش تعداد تبلیغات آنلاین، همچنان شاهد آن هستیم که از محبوبیت تبلیغات چاپی کاسته نشده و همچنان کاربرد خود را در جهت توسعه کسب‌و‌کارها حفظ کرده است. در واقع افزایش تعداد سفارشات چاپ موارد خاصی همچون کارت ویزیت، کاتالوگ، بروشور، سربرگ، تراکت و … مهر تاییدی بر این موضوع زده و نشان می‌دهد کاربرد آن در زمینه تبلیغات، روزبه‌روز افزایش پیدا می‌کند. در واقع اهمیت چاپ هر یک از این موارد، به شرح زیر است:

  • چاپ کارت ویزیت به جهت معرفی اشخاص یا کسب‌وکارها به همراه خدماتشان
  • چاپ کاتالوگ به جهت تسریع معرفی محصول و خدمات شرکت‌ها
  • چاپ سربرگ اختصاصی به جهت درج اطلاعات تجاری شرکت‌ها
  • چاپ بروشور به جهت معرفی و ارائه توضیحات تکمیلی در باره خدمات و محصولات شرکت‌ها

انواع روش های چاپ در تبلیغات

در این بخش با انواع روش های چاپ در صنعت تبلیغات آشنا خواهیم شد.

چاپ افست

چاپ افست یکی رایج‌ترین انواع روش های چاپ در تبلیغات محسوب می‌شود که برای چاپ اقلامی مثل پوستر، کارت ویزیت، بروشور، پاکت‌نامه، کتاب‌های نفیس و … در تعداد بالا مناسب است. در این روش، تصویر مورد نظر توسط تکنولوژی لیتوگرافی به صفحات زینک منتقل شده و فقط قسمت‌های دارای تصویر، مرکب را جذب می‌کنند. سپس تصاویر مرکب‌دار به سطح روکش منتقل شده و از آنجا روی کاغذها چاپ می‌شوند. زمانی که یک تصویر تمام رنگ چاپ می‌شود، یعنی کاغذ توسط 4 واحد با رنگ‌های مختلف آبی، قرمز، زرد و سیاه (CMYK) مورد چاپ قرار گرفته است.

چاپ دیجیتال

یکی دیگر از انواع روش های چاپ در تبلیغات چاپ دیجیتال است که برای پروژه‌های فوری مثل کاتالوگ، بروشور، کارت ویزیت و … با حجم پایین کاربرد دارد. در این روش، تصویر مورد نظر از طریق فایل PDF یا TIFF به چاپگر ارسال شده و در زمانی کوتاه‌تر نسبت به چاپ افست، خروجی باکیفیتی دریافت خواهید کرد. از طرفی دیگر، چاپ دیجیتال بسیار مقرون‌به‌صرفه بوده و بیشتر مورد استفاده بازاریابان برای ارائه انواع کاتالوگ و … قرار می‌گیرد.

چاپ فلکسو

چاپ فلکسو یا فلکسوگرافی یکی دیگر انواع روش های چاپ در تبلیغات است که در آن از صفحه‌ای منعطف با جنس ژلاتین یا الاستومر تحت عنوان کلیشه استفاده می‌کنند. برای انجام این نوع چاپ، به ازای هر رنگ باید یک کلیشه ایجاد شود و پس از نصب آن روی ماشین چاپ، فرآیند چاپ آغاز می‌شود. این روش برای چاپ روی سطوح پلاستیکی، فلزی، آلومینیومی، انواع کاغذ و … مناسب می‌باشد و از جمله مزایای آن می‌توان به سرعت بالا اشاره کرد. امروزه از روش فلکسو برای چاپ روی روزنامه، جعبه مقوایی، بسته‌بندی، کیسه‌های خرید و … استفاده می‌شود.

چاپ سیلک اسکرین

یکی دیگر از انواع روش های چاپ در تبلیغات چاپ سیلک اسکرین است که به کمک آن می‌توان روی هر نوع سطحی، عملیات چاپ را انجام داد. به عبارتی دیگر، هر سزحی فارغ از نوع جنس و شکل ظاهری می‌توان تحت چاپ سیلک اسکرین قرار بگیرد. در این روش یک شابلون از پارچه توری با طرح مورد نظر ایجاد شده و سپس رنگ دلخواه روی آن کشیده می‌شود. معمولا از این روش برای چاپ روی پارچه، شیشه، سرامیک و … در تعداد بالا و با طرح‌های ساده استفاده می‌شود. همچنین چاپ ساک پارچه ای در اهواز و سایر نقاط به شیوه سیلک صورت میگیرد.

چاپ تامپو

چاپ تامپو یکی دیگر از انواع روش های چاپ در تبلیغات می‌باشد که به صورت غیرمستقیم و با استفاده از پدهای سیلیکونی صورت می‌گیرد. با توجه به مقرون‌به‌صرفه بودن و امکان چاپ روی انواع سطوح گرد، خمیده و … این روش برای چاپ هدایای تبلیغاتی در تعدا پایین، بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روش برای چاپ روی مواردی همچون ظروف یکبار مصرف، محصولات بهداشتی، لوازم تحریر، جاکلیدی و … بسیار مناسب است. البته نسبت به هر مورد، باید رنگ مناسبی انتخاب شود تا ماندگاری بالایی داشته باشد.

حکاکی لیزری

حک لیزر نیز یکی از انواع روش های چاپ در تبلیغات است که در آن دسگاه لیزر با ایجاد حرارت بالا در یک نقطه کوچک، موجب لایه‌برداری با تغییر رنگ سطح مورد نظر می‌شود. در واقع طرح‌های ایجاد شده توسط دستگاه لیزر به هیچ‌وجه پاک نمی‌شوند و از ماندگاری بسیار بالایی برخوردار هستند. همچنین از این روش برای چاپ روی انواع سطوح فلزی، چوبی، پلاستیکی، شیشیه‌ای، سرامیکی و … بسیار مناسب بوده و طرح مورد نظر با دقت بسیار بالایی چاپ می‌شود. امروزه از انواع هدایای چوبی، فلزی یا پلاستیکی که با لیزر طراحی شده‌اند، برای اهداف تبلیغاتی استفاده می‌شود.

چاپ سابلیمیشن

آخرین مورد از انواع روش های چاپ در تبلیغات چاپ سابلیمیشن می‌باشد که به کمک آن می‌توان طرح دلخواه را روی سطوح مختلفی همچون پارچه، سرامیک، فلز و … چاپ کرد. از جمله مزایای این چاپ باید به کیفیت و دوام بالا اشاره کرد. در این روش، طرح مورد نظر روی کاغذهای مخصوصی چاپ شده و سپس کاغذ را روی سطح دلخواه قرار می‌دهیم. سپس با استفاده از قالب پرس مخصوص و حرارت بالا طرح روی سطح مورد نظر مثل لیوان یا تیشرت چاپ خواهد شد.

کانون تبلیغات روناک، ارائه‌دهنده برترین خدمات چاپ و طراحی

کانون تبلیغات روناک به واسطه استفاده از بهترین و به‌روزترین دستگاه‌های چاپ، تمامی خدمات چاپ را با کیفیت عالی و سرعت بالا به مشتریان خود ارائه می‌دهد. این شرکت به واسطه همکاری با شرکت‌های بزرگ و برندهای سطح کشور، توانسته کارنامه درخشانی در زمینه طراحی و چاپ تبلیغاتی از خود به جای بگذارد. چنانچه به خدمات طراحی و چاپ تبلیغاتی مثل چاپ بروشور، سربرگ، کاتالوگ، کارت ویزیت و… نیاز دارید، صفر تا صد کارهای خود را به ما بسپارید.